Koszyk (0)
Powrót do Journal

Triumf światła i ultralekkości: Zieta Studio w Mediolanie

Milan

Fiera Milano, Rho

salone del mobile zieta studio

Rondo Lustro zdjęcie: Design in Pictures

Triumf światła i ultralekkości: Zieta Studio w Mediolanie

Za nami ekscytująca i dopracowana w każdym calu 62. edycji targów Salone del Mobile.Milano. Moc inspiracji, uniesień i prasowych fleszy przyprawiała nas o dumę i naładowała baterie na kolejny rok twórczej pracy. Nasze jeszcze jaśniejszych, jeszcze lżejszych i jeszcze bardziej zrównoważone odsłony obiektów Zieta Studio spotkały się z niezwykle pozytywnym odbiorem. To były niesamowite dni doświadczania kolorów, kontekstów i form. Dni inspirujących dyskusji o zrównoważonej przyszłości, ilustracjach i przyszłych projektach. Przeżyjmy to jeszcze raz.
tafla c mirror in rose gold

Tafla C zdjęcie: Design in Pictures

Wielkość światła

Wabiącym i dominującym wątkiem w tegorocznej odsłonie Zieta Studio w Mediolanie było niewątpliwie światło. Zupełnie nowy, premierowy, kompleksowo zaprezentowany nowy koncept architektury odbić. Obiekty z kategorii Oświetlenie Zieta subtelnie rozświetlały dedykowaną im strefę, która prowadziła odwiedzających przez opowieść o potędze i potencjale refleksów, polerowanych stalowych powierzchni. W tej narracji o fascynacji światłem Zieta Studio prym wiódł 3-metrowy, liniowy Blade przy asyście konstelacji Harmonica, Lampin i Luna. Prowokującym zmysły połączeniem obiektu i światła były podświetlane wersje luster Zieta z kolekcji Aurum. Premierowo Rondo 200 Gold light i charakterna Tafla C w kolorze Rose Gold.
blade lamp parova table zieta studio

Blade zdjęcie: Design in Pictures

totem sculpture | chippensteel chair | parova table | blade lamp

Stół Parova zdjęcie: Design in Pictures

Forma, sztuka i hołd

O potędze stali, geometrii i brutalizmie formy opowieści snuły Stoły Zieta. Cylindryczne, masywne podstawy stołu Parova, kontrowały bioniczy parametryzm G-Table. Mocnym w formie i sentymentalnym w przekazie akcentem były stoliki kawowe Parova, które w swej kortenowej wersji hołdowały znakomitemu Richardowi Serra, Tuż obok, nienachalnie scenie Parova przyglądał się J-Chair, też obiekt hołd, którego pierwsza, czarna wersja jest reminiscencją obrazu Konstrukcja płaska (rozbicie czarnego prostokąta) Władysława Strzemińskiego.
g-table | mercury | metalworks

G-Table zdjęcie: Design in Pictures

zdjęcie: Weronika Trojanowska

„Interesuje mnie możliwość dla nas wszystkich stania się kimś innym niż jesteśmy, poprzez konstruowanie przestrzeni, które wnoszą coś do doświadczenia tego, kim jesteśmy”.
~Richard Serra
harmonica lamp | kamyki | totem

Plopp zdjęcie: Design in Pictures

Technologia i monomateriałowość

Na mediolańskim stoisku Zieta Studio nie mogło zabraknąć siedzisk. Na czele z klasykiem, stołkiem PLOPP, który debiutował podczas SaloneSatelite w Mediolanie w 2007 roku. To wówczas Oskar Zięta rozpoczął metalową rewolucję sceny designu manifestując swoje wieloletnie badania nad stabilizacją stali, które prowadził na ETH w Zurychu. Dziś, w Zieta wykorzystując swoją autorską technologię deformowania stali ciśnieniem wewnętrznym (FiDU), tworzymy prowokujące zmysły rzeźby oraz artystyczne instalacje. Obiekty takie jak Chippensteel, J-Chair, czy wspomniany ikoniczny PLOPP. manifestują fascynacje materiałem i prowadzą przez nieoczywiste meandry bezpośrednich nawiązań do rzemiosła, sztuki i architektury.
oko mirror | harmonica lamp

Oko zdjęcie: Design in Pictures

Odbicia, refleksy, metal

Pierwszoosobowym narratorem o odbiciach były oczywiście lustra Zieta. Tafle inox w unikatowej konstalacji i hipnotyzujący Mercury w wykończeniu Dark Matter. Ścienne kompozycje Kamyków subtelnie zwielokrotniały zachwyty, a Bolid przypominał o nowej erze mobilności. Pośród dekoracyjnych akcentów i akcesoriów wieńczących całości mediolańskiej kompozycji Zieta Studio, dominowały wazony Zieta. Kolekcja pieściła zmysły i powielała w swych polerowanych powierzchniach roślinne wątki. Intrygująca Karava, brutalny Crash, czy geometryczne Parova. Dopełnieniem wachlarza potencjału pracowni i hipnotycznym, wyrazistym, akcentem rzeźbiarskim był Crystals Totem – tłumaczący dźwięki na geometrę stali.

zieta studio oko mirror mercury g-table

Mercury zdjęcie: Design in Pictures

„Uważam przestrzeń za materiał. Artykulacja przestrzeni zaczęła mieć pierwszeństwo przed innymi problemami. Staram się używać formy rzeźbiarskiej, aby nadać przestrzeni wyrazistość.”
~Richard Serra


zieta studio stainless steel objects

Stolik kawowy Ultraleggera zdjęcie: Design in Pictures

Opowieści ultralekkie

Strefa ultralekka, prezentowała rodziną ULTRALEGGERA w ujęciu gotowych obiektów i ich poszczególnych, elementów. To strefa opowieści o zaawansowanych studiach nad ultralekkością i o ich realizacji na poziomie koncepcyjnym, procesowym i produkcyjnym. To opowieść o nieustannej redukcji realnej wagi obiektów, ograniczanie zużycia materiału i energii, ale też przestrzeni wirtualnej potrzebnej do przechowywania danych. To szczegółowa opowieść o idei less is less – czyli o używaniu mniej, pragnieniu mniej i konsumowaniu mniej.

Nie przegap

Zieta meets Hawrot

Gallerie Trittligasse 4

Gallerie Trittligasse 4

Prosimy wybrać preferowany język i walutę, aby proces zakupowy był przyjemniejszy.
Wybór można zawsze zmienić w menu na górze
Akceptuję