Dawno, dawno temu, na samym początku płaskiej formy… Był J-CHAIR. Ani nie krzesło, ani nie litera. J-CHAIR był pomysłem, emocją i interpretacją. Manifestem dialogu sztuki i architektury.
Każdy obiekt Zieta Studio ma swoją własną, unikalną historię. Ośmielilibyśmy się powiedzieć, że takie opowieści są esencją każdego z nich. Z biegiem czasu emocje i interpretacje ewoluują. Ale punkt kulminacyjny jest ten sam. To moment zatrzymania. Sekunda, w której twórca decyduje się postawić kropkę na końcu formy.
Kiedy czarny J-CHAIR ujrzał światło dzienne, wątki jego opowieści ewoluowały obfitością dialogów koloru i materiału. Wciąż, jednak z konsekwentnym oddaniem dla kształtu. Dziś możemy badać, jak forma J-CHAIR łączy kontrasty. Jak prezentuje na sobie uspokajającą, ale wymagającą oliwkową zieleń z głębią koniakowego odcienia naturalnej skóry i wieloma innymi inspiracjami.
Iskrą, która nadała bieg historii J-CHAIR była awangardowa wizja Władysława Strzemińskiego pt. Konstrukcja płaska – rozbicie czarnego prostokąta (1923). Ten prostokąt opowiada swoją własną historię w Muzeum Jerkę w Niemczech. Oskar Zięta, zafascynowany w swej twórczości konstruktywistami, przestudiował prostokąt i bryłę muzeum by sumę tych dwóch opowieści przekształcić, w funkcjonalny obiekt – krzesło.
Opowieści J-CHAIR są swego rodzaju preludium nowego projektu Zieta Ilustrowany, którego pierwsze owoce zobaczymy na tegorocznej edycji targów designu Warsaw Home.
Ponieważ J-CHAIR konsekwentnie upomina się o swój głos w trwającej opowieści Zieta Studio. Do interpretacji tychże zaprosiliśmy Katarzynę „Nioska” Bogucką. Zaufaliśmy jej stylowi narracyjnemu, aby przetłumaczyć i uwiecznić skomplikowaną historię J-CHAIR w zatrzymanym, codziennym momencie. Te uchwycone płynną kreską małe pogaduszki przybliżają niezwykłe chwile. Ilustracyjnie opowiadają momenty dziejące się na krześle za pomocą energicznych, owalnych linii Nioski.